MI TÖRTÉNIK, HA NEM VESZI ÁT A KISZÁLLÍTÁSKOR KÜLDÖTT ÁRUT?
Ha Ön utánvéttel tervezi megrendelni az árut, kérjük, vegye figyelembe ezt az alternatívát arra az esetre, ha a csomagot később nem kapja meg. Elmagyarázzuk, miért van ilyen szokatlan kérésünk.
Igazán nagyra értékelünk minden megrendelést. Ez nem közhely, hanem azoknak az embereknek a hozzáállása, akik saját kezűleg készítik, majd szállítják az árukat.
Csak az Ön tájékoztatására - egy szállítmány szállítása a következőket foglalja magában:
- a megrendelt áruk ellenőrzése a raktárban a szállítás előtt
- előkészíti az összes dokumentumot, csomagolást, fogyasztható csomagolóanyagot
- a fuvarozók megrendelése és az adóügyi dokumentumok kiállítása
- gondosan becsomagolja a megrendelést és előkészíti azt a feladásra
- fizetni a futárnak, majd vissza
Szóval elég sok előkészület. Ha Ön nem veszi át a küldeményt, és az visszakerül hozzánk, költségeink nemcsak a fent említett felesleges munkával nőnek, hanem a kicsomagolással (a csomagolóanyag kidobása), az áru raktárba való visszaküldés előtti ellenőrzésével és a már kiállított adóigazolások utólagos érvénytelenítésével is. A nagy webáruházak évente több millió koronát veszítenek így, míg a kisebb cégek végzetes károkat szenvedhetnek.
Bár nem szeretjük, néha buborékfóliába csomagolva küldjük az árukat, hogy a lehető legérintetlenebbül érkezzenek meg Önhöz, és élvezhesse a kicsomagolás örömét. Egyetlen be nem gyűjtött megrendelés (még ha utólag újra is rendelik) tehát szintén bizonyos környezetterhelést jelent.
Mivel nem mi okoztuk a helyzetet, ezeket a felesleges költségeket át kell hárítanunk Önre, és számlát kell küldenünk a postaköltségekről. Bízunk benne, hogy a fentiek fényében megérti ezt a lépést.
Nem akarjuk sem a mi, sem az önök idejét azzal tölteni, hogy megvitassuk, miért van ez így. Ezért arra kérjük, hogy alaposan gondolja át a rendelési és fizetési módot, és ha nem biztos benne, hogy időben megkapja a megrendelést, javasoljuk, hogy válasszon más fizetési módot.
Mire támaszkodunk
Ha kétségei vannak ezzel az eljárással kapcsolatban, kérjük, vegye figyelembe, hogy teljes mértékben a hatályos jogszabályokra támaszkodunk, idézzük a 89/2012 sz. törvény 2118. §-át:
JOGI ÜGYLETEKBŐL EREDŐ KÖTELEZETTSÉGEK
A vevő kötelezettségei
§ 2118
"A vevőnek ki kell fizetnie a vételárat, és át kell vennie az árut."
A küldemény átvételének elmulasztása ezért NEM a szerződéstől való elállásnak, hanem a szerződés tényleges megszegésének minősül.
Ön tájékoztatást kap webáruházunktól és a kiválasztott fuvarozótól az áruk fuvarozónak történő átadásáról, majd arról, hogy a gyűjtőhelyen átveheti azokat. Ha ez nem történik meg, 2 lehetőségünk van a helyzet megoldására:
1. Félreértés történt, és Önt még mindig érdekli a megrendelés:
Ebben az esetben kérjük, lépjen kapcsolatba velünk. Előre elküldjük Önnek a fizetési részleteket, és szívesen elküldjük a megrendelést. A rendelés ára azonban megemelkedik a korábbi, nem igényelt küldeményért járó ésszerű kompenzációval.
2. Tényleg nem érdekli a rendelés:
Bár őszintén sajnáljuk ezt a helyzetet, mégis foglalkoznunk kell vele. A helyzet azonban ennél egy kicsit bonyolultabb. Ahogy fentebb írtuk. - A küldemény átvételének elmulasztása nem jelenti azt, hogy a megrendelést törölték, vagy hogy Ön elállt az adásvételi szerződéstől. Az egyetlen dolog, ami ebben a pillanatban történt, az az, hogy az Ön részéről az adásvételi szerződés megszegése történt a 89/2012. sz. törvénykönyvről szóló törvény (új) 2118. cikkének (1) bekezdése szerint.
A megrendelés elküldésével és az azt követő elfogadással, valamint a webáruházunk általi visszaigazolással érvényes adásvételi szerződés jön létre, amely teljes körűen érvényes, a megrendelés elküldése előtti utolsó lépésben elfogadott általános szerződési feltételeinknek és a Cseh Köztársaság jelenleg hatályos jogszabályainak megfelelően.
Ezért, ha nem történt írásbeli vagy telefonos kapcsolatfelvétel üzletünkkel, és nem történt egyéb rendelési paraméterek beállítása (módosítási kérelem vagy a megrendelés törlése) - sem az üzletünk általi feladás időpontjáig, sem ezt követően a legkésőbb az Ön által választott feladóhelyen történő átvétel időpontjáig -, akkor üzletünk jogszerűen jogosult a postai és csomagolási költségek megtérítésére a vevőtől, azaz Öntől. Ez a kártérítés jogilag érvényesíthető, mivel az adásvételi szerződést megszegték.
Ezért kérjük, hogy a kompenzáció kifizetését a megadott fizetési adatokkal a lehető leghamarabb teljesítse a bonyodalmak elkerülése érdekében.
Ha ezt a fizetést más módon (kártyával vagy más módon online) szeretné teljesíteni, csak lépjen kapcsolatba velünk.
A kártérítés elmaradása
Ha nem fizeti ki a kártérítést, vagy nem küldi vissza az árut, a következők következnek be:
Nincsenek felelőtlen ügyfeleink, azonban ha hasonló probléma merül fel, a Cseh Köztársaság jelenlegi törvényei lehetőséget adnak arra, hogy hatékonyan védekezzünk.
Az érvényes szerződés megszegése a következő három módon kezelhető:Az érvényes szerződés megszegése a következő három módon kezelhető:Az érvényes szerződés megszegése a következő három módon kezelhető:Az érvényes szerződés megszegése a következő három módon kezelhető:
Az érvényes szerződés megszegése a következő három módon kezelhető:
1. A tartozás átruházása az adósoktól való behajtásra szakosodott ügynökségünkre.
2. A bíróságok útján.
3. Fizetés a boltunkban, hogy kompenzálja a szállítást.
Az 1. és 2. pont hosszadalmas, nem túl kellemes, de nagyon hatékony. A 3. pont a legelfogadhatóbb és legolcsóbb megoldás az Ön számára.
Úgy gondoljuk, hogy Önnek minden joga megvan ahhoz, hogy megismerje a szerződés nem teljesítésének következményeit, még akkor is, ha egy webáruházzal kötött adásvételi szerződésről van szó.
A dTest (egy cseh fogyasztói havilap, amely a termékek és szolgáltatások tesztelésére összpontosít, emellett tanácsot és tanácsadást nyújt a fogyasztói joggal és az eladók jogaival kapcsolatban, tájékoztat az új törvényekről, figyelmeztet az eladók tisztességtelen gyakorlataira és a félrevezető reklámokra, tanácsot ad a panaszokkal kapcsolatban stb.) például ezt írja:
"Az ügyfélnek a csomag átvételének megtagadása nem indítja el automatikusan az elállási időszakot" - magyarázza Lukáš Zelený, a dTest jogi osztályának vezetője. Azonban még mindig lehetősége van arra, hogy elálljon a szerződéstől. A késedelmi kötbért és a késedelmi kamatot, illetve a postaköltségért járó kártérítést azonban mindenképpen meg kell fizetni; ez a kötelezettség nem szűnik meg a szerződéstől való elállással."
A késedelmes fizetésért nem számítunk fel büntetést vagy kamatot. Csak a postaköltséget térítjük meg.
Úgy gondoljuk, hogy ezt a kérdést kellőképpen elmagyaráztuk Önnek.